Dříve, když odletěl kamínek od auta, které jelo před námi, a rozbil nám přední sklo, stačilo opsat registrační značku auta a bylo vyhráno. Škoda byla zaplacena z jeho povinného ručení. Jak tomu je dnes?
Rozbité automobilové sklo v současnosti
V současnosti na celou situaci pohlížejí pojišťovny jinak. Řidič, od kterého odlétl kamínek, nemůže být za škodu ve většině případů přímo zodpovědný. Tento řidič totiž nedokáže ovlivnit, zda škodu způsobí, či nikoliv. Nahlásit tedy pojišťovně registrační značku řidiče a nechat z jeho povinného ručení zaplatit škodu již nelze. Jak tuto škodu řešit?
Pomůže havarijní pojištění?
Sjednané povinné ručení také nepomůže a některým řidičům může zkomplikovat život i sjednané havarijní pojištění. To sice ve většině případů rozbití skla řeší, ale hrozí v takových případech spoluúčast v řádech tisíců a snížení slevy pojistného za bezeškodní průběh. Zejména u dražších vozů se tak následně může dosti výrazně zvednout cena pojistného. U pojišťoven Direct či Uniqa jsou pak čisté škody na sklech, aniž by byly poškozeny i jiné části vozu, z havarijního pojištění zcela vyloučeny.
Správné řešení je sjednat si i samostatné připojištění skel
Správné řešení je tak sjednat si krom havarijního pojištění i připojištění skel. U tohoto připojištění je mnohem nižší spoluúčast, pojistné plnění nemá vliv na bezeškodní průběh a kryje škody způsobené nejrůznějšími vlivy (vandalismus, živel, havárie, kamének od vozidla jedoucího před námi rizika).